Τι επιτρέπεται να τρως και τι απαγορεύεται αν ακολουθείς τη διαίτα Whole30
Χρόνος ανάγνωσης: 4 λεπτά

Τι επιτρέπεται να τρως και τι απαγορεύεται αν ακολουθείς τη διαίτα Whole30

Η δίαιτα Whole30 είναι ένα πρόγραμμα αυστηρής διατροφής με διάρκεια ένα μήνα. Αναπτύχθηκε το 2009 από δύο πιστοποιημένους αθλητικούς διατροφολόγους που το προώθησαν ως τρόπο επαναφοράς του μεταβολισμού  και αναδιαμόρφωσης της σχέσης μας με τα τρόφιμα. Η διατροφή επικεντρώνεται στην ιδέα ότι ορισμένες ομάδες τροφίμων μπορεί να επηρεάσουν αρνητικά την υγεία και την φυσική σας κατάσταση. Επομένως, η εξάλειψη αυτών των τροφίμων από τη διατροφή σου υποτίθεται ότι θα βοηθήσει το σώμα σου  να ανακάμψει από τις αρνητικές επιπτώσεις και να προωθήσει τη μακροχρόνια υγεία.

Πώς ακολουθείς το πρόγραμμα της διαίτας Whole30

Η ιδέα πίσω από το πρόγραμμα Whole30 είναι απλή – αποκόψε τελείως τα τρόφιμα που μπορεί να βλάψουν την υγεία σου για μια περίοδο 30 ημερών. Μετά τις αρχικές 30 ημέρες, επανέφερε αργά τα τρόφιμα που σου λείπουν, παρακολουθώντας παράλληλα τις επιπτώσεις που έχουν στο σώμα σου. Η διαίτα παρέχει μια λίστα επιτρεπόμενων τροφίμων, καθώς και μια λίστα με τρόφιμα που δεν επιτρέπεται να καταναλώσεις. Οι ιδρυτές ισχυρίζονται ότι η αυστηρή τήρηση επιτρέπει στο σώμα να επαναφέρει μεμονωμένα ορισμένα τρόφιμα που μπορεί να προκαλέσουν φλεγμονή, διαταραχές του εντέρου ή ανισορροπίες ορμονών. Σε αντίθεση με άλλες δίαιτες, δεν χρειάζεται να μετράς θερμίδες. Επίσης, η ζύγιση προορίζεται αυστηρά για τις ημέρες 1 και 30 του προγράμματος.

 Τροφές που επιτρέπονται 

Κρέας και πουλερικά: Βόειο κρέας, μοσχάρι, χοιρινό, άλογο, αρνί, κοτόπουλο, γαλοπούλα, πάπια κ.λπ.

Ψάρια και θαλασσινά: Ψάρια, αντσούγιες, γαρίδες, καλαμάρια, χτένια, καβούρια, αστακός κ.λπ.

Αυγά: Όλοι οι τύποι, καθώς και τρόφιμα από αυτά, όπως σπιτικό μαγιονέζικο.

Φρούτα: Φρέσκα και αποξηραμένα φρούτα, αν και προτιμάτε τα φρέσκα.

Λαχανικά: Όλοι οι τύποι λαχανικών.

Ξηροί καρποί και σπόροι: Όλοι οι τύποι ξηρών καρπών και σπόρων εκτός από τα φιστίκια, που είναι τεχνικά ένα όσπριο. Επιτρέπονται επίσης γάλακτος με καρύδια, βούτυρα με καρύδια και αλεύρι με καρύδια.

Μερικά λίπη: Υγιή φυτικά έλαια, λάδι καρύδας, λίπος πάπιας, διαυγές βούτυρο και γκι.

Όταν πρέπει να χρησιμοποιούνται ελάχιστα επεξεργασμένα τρόφιμα, η δίαιτα ενθαρρύνει να επιλέξεις εκείνες με τις πιο σύντομες λίστες συστατικών που περιέχουν μόνο συστατικά που αναγνωρίζεις.

 Οι τροφές που απαγορεύονται

Ζάχαρη και τεχνητά γλυκαντικά: Ακατέργαστη ζάχαρη, μέλι, σιρόπι σφενδάμου, σιρόπι αγαύης και όλα τα προϊόντα που περιέχουν αυτά τα γλυκαντικά, καθώς και τεχνητά γλυκαντικά.

Αλκοόλ: Όλοι οι τύποι μπύρας, κρασιών, λικέρ και οινοπνευματωδών ποτών.

Σπόροι: Ανεξάρτητα από τον βαθμό επεξεργασίας τους, πρέπει να αποφεύγονται όλοι οι σπόροι, συμπεριλαμβανομένου του σίτου, του καλαμποκιού, της βρώμης και του ρυζιού.

Όσπρια και όσπρια: Τα περισσότερα μπιζέλια, φακές και φασόλια, συμπεριλαμβανομένου του φυστικοβούτυρου, πρέπει να αποφεύγονται. Τα πράσινα φασόλια, τα μπιζέλια ζάχαρης και τα μπιζέλια είναι εξαιρέσεις.

Σόγια: Όλη η σόγια, όπως το tofu, το tempeh, το edamame και όλα τα προϊόντα που προέρχονται από τη σόγια, όπως το miso και η σάλτσα σόγιας.

Γαλακτοκομικά: Περιλαμβάνονται αγελαδινό, αιγοπρόβειο γάλα, γιαούρτι, τυρί, παγωτό και άλλα προϊόντα που προέρχονται από γαλακτοκομικά προϊόντα. Επιτρέπεται διαυγές βούτυρο ή γκι.

Επεξεργασμένα πρόσθετα: Αυτά περιλαμβάνουν καραγενάνη, MSG ή θειώδη. Οποιαδήποτε τροφή ή ποτό που περιέχει αυτά τα συστατικά πρέπει να αποφεύγεται.

 

Δεν υπάρχει επίσης ελεύθερο γεύμα σε αυτή τη διατροφή. Αντ ‘αυτού, συνιστάται να τηρείς αυστηρά τις οδηγίες συνεχώς. Εάν το κάνεις, οι ιδρυτές της δίαιτας ενθαρρύνουν να ξεκινήσεις ξανά ολόκληρο το πρόγραμμα από την πρώτη μέρα.

 

Πηγή: healthline.com